• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Strategier för ett samlingslån

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Varför just ICA? Efter att de började med individuell räntesättning blev de precis som alla andra i samma segment (strax under de traditionella storbankerna) - fast kanske till och med lite hårdare i sin bedömning.

14,7 är lite högt för den typen av lån skulle jag tro, och en väg runt det kan vara att testa Bank Norwegian först till en sämre ränta. Då samlar du alla krediter och får bara en enda - vilket kommer ta ditt kreditbetyg till en nivå som ICA accepterar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Stolle

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
7 Augusti 2015
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Varför just ICA? Efter att de började med individuell räntesättning blev de precis som alla andra i samma segment (strax under de traditionella storbankerna) - fast kanske till och med lite hårdare i sin bedömning.

14,7 är lite högt för den typen av lån skulle jag tro, och en väg runt det kan vara att testa Bank Norwegian först till en sämre ränta. Då samlar du alla krediter och får bara en enda - vilket kommer ta ditt kreditbetyg till en nivå som ICA accepterar.

Anledningen till Ica är först och främst att jag har blivit rekommenrad utav vänner som varit i liknande situation som har fått till bra lån där, samt att jag har även funderat på att byta bank till dem.

Men Norwegian var ett bra tips som jag ska ta till mig.
Tack för er tid
Mvh
 

kassekonomi

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
15 Maj 2014
Meddelanden
627
Mottagna reaktioner
116
Poäng
307
Bästa datum att söka lån?

Slutet på månaden eller den 1:a på månaden?

Tänker på när man isf får första avin
 

Lolen

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
10 Oktober 2014
Meddelanden
395
Mottagna reaktioner
59
Poäng
187
Brukar vara i 15-18 i månaden då får du avi månaden efter om du menar det
 
G

Goliat

Gäst
Poäng: 0
En fundering, behöver verkligen ha ett samlingslån, har inte de allra bästa förutsättningar , men skall ändock gör ett försök, har mkt blanco,tyvärr , undrar om det är bäst att söka ett högt belopp så de ser att jag vill baka ihop flera ? Hoppas att ni fattar vad jag menar :)
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
En fundering, behöver verkligen ha ett samlingslån, har inte de allra bästa förutsättningar , men skall ändock gör ett försök, har mkt blanco,tyvärr , undrar om det är bäst att söka ett högt belopp så de ser att jag vill baka ihop flera ? Hoppas att ni fattar vad jag menar :)
Har du tänkt söka hos en speciell långivare eller hos en låneförmedlare. Söker du hos en förmedlare typ Lendo eller Axo så kan du söka på det belopp du behöver och de som kan tänkas låna ut till dig talar då om hur mycket de kan bevilja dig. Å andra sidan beviljar Bank Norwegian lån till dem med sämre förutsättningar än vad storbankerna kan tänkas göra
 
G

Goliat

Gäst
Poäng: 0
Har du tänkt söka hos en speciell långivare eller hos en låneförmedlare. Söker du hos en förmedlare typ Lendo eller Axo så kan du söka på det belopp du behöver och de som kan tänkas låna ut till dig talar då om hur mycket de kan bevilja dig. Å andra sidan beviljar Bank Norwegian lån till dem med sämre förutsättningar än vad storbankerna kan tänkas göra

Har tänkt att söka hos Lendo, jag harxredan lån hos norrmännen ...
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 665
Mottagna reaktioner
7 080
Poäng
4 807
Min sambo fick lån nyligen hos Icabanken då vår bil pajade och det var dyrt att laga den, 150 000, räntan satte de på 5,5.Dock ska 90 000 kr av det beloppet gå till att betala tillbaka ett annat lån hos Marginalen.
Kreditbetyg 0,7
Antal ff 3
Blankolån och krediter ca 120 000
Bolån 1 580 000 kr
Inkomst ca 420 000 kr
underskott 86 000 kr
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Testade idag att söka hos ICA Banken för att se om de kunde sänka räntan på mitt nuvarande lån hos SEB, men erbjöds 6.35% vilket är sämre än nuvarande villkor (4.81%) så där blev det inget.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp